در حالی که فضای کسب و کار آنلاین تحت سلطه بازیکنان عمده مانند آمازان، یوتیوپ ، دیجیکالا و… است، فرصت های زیادی برای کارآفرینان اینترنتی انفرادی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین سودآور وجود دارد.
در هرچغرافیایی که هستین، یا هر محصولی که داشته باشین ، و هر صنعت خاصی باشد، برای شما به لطف استفاده از ابزارها در بازار وجود دارد. خدمات و استراتژی های اثبات شده برای کارآفرینان آنلاین، هرگز آسان تر از شروع کسب و کار آنلاین سود قابل توجهی نیست.
فرصت – و پتانسیل سود – فقط در بازار آنلاین بهتر می شود. در ادامه به چندین عامل در این زمینه می پردازیم، به طوری که برخی از روند کسب و کار آنلاین بسیار مثبت است.
مردم بیشتر از همیشه خرید آینترنتی انجام می دهند. به گفته صنعت مینتل، 69 درصد از آمریکایی ها به طور مرتب خرید آنلاین انجام می دهند.
نرم افزار و ابزارهای آنلاین این امکان را برای هر کسی فراهم می کند تا وب سایت تجارت الکترونیک خود را مدیریت کند. و شما می توانید آن را به خوبی انجام دهید.
بازاریابی آنلاین ارزان و آسان است – و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. و با سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی مانند فیس بوک، راه های افزایش یافته برای رسیدن به مشتریان شما وجود دارد.
اما چگونه شروع کنیم؟
مثل هر چیزی در زندگی، از آغاز شروع میکنی، دراین مقاله مراحل ایجاد کسب و کار آنلاین شما، و روش های اثبات شده توسط هزاران کارآفرین موفق کسب و کار آنلاین را به شما خواهیم گفت.
سالهاست که ممکن است “رویای کسب و کار” داشته باشید. اما تا زمانی که تحقیق واقعی بازار را انجام ندهید، واقعا نمی دانید. و در این مسیر نباید سرمایه گذاری بی هدف و بی فکری انجام دهید.
اساسا شما باید ابتدا با بازار شروع کنید. شما باید مشخص کنید کدام تبلیغ در حال حاضر محبوب است و انواع محصولات پرفروش کدامند.
در حال حاضر کجا هستند؟) در عوض، چیزی را با قدرت ماندگاری می خواهید. چنین بازارهای پایدار عبارتند از:بعضی از راه های شناسایی یک بازار داغ : به خرده فروشان آنلاین مانند Amazon.com نگاه می کنند –چه فروشندگانی برتر هستند؟
نگاهی به اخبار نیز داشته باشید: مجلات را بردارید و ببینید چه چیزی در مورد تبلیغات و یا اخبار نوشته شده است. و ببینید که چه افرادی در مورد شبکه های اجتماعی صحبت می کنند (یا آنچه در حال تبلیغ است). همه این ها سرنخ هایی برای پیدا کردن یک بازار بالقوه سودآور است.
شما می خواهید رقابت زیادی در بازار خود داشته باشید. حداقل برای یک کارآفرین کوچک مقیاس مانند خودتان، نباید پیشگام باشید برای اولین بار در بازار . شما می خواهید به جایی بروید که گروه بزرگی از مردم آماده خرید هستند.با وجود اینکه بسیاری از بازارهای بالقوه وجود دارد، مطمئنا راهی پیدا میکنید و با اشتیاق خود به سود آن فکر میکنید.
ساده ترین راه برای شروع کسب و کار آنلاین: بازاریابی سهامداران
هنگامی که شما بازار داغ خود را با پتانسیل سود به دست آورده اید، زمان آن است که چگونگی فروش آن را بدانید. خوشبختانه شما مجبور نیستید محصولات خود را توسعه، تولید و یا حتی منبع تولید کنید! یک راه آسان برای استفاده از محصولات موجود با یک رکورد ثابت برای سودآوری وجود دارد. این بازاریابی وابسته است.
با بازاریابی وابسته، محصولات ثابت شده است که به فروش برسد و شما نباید نگران تحویل، ذخیره سازی، مدیریت سفارشات، خدمات مشتری، بازپرداخت یا هر جنبه دیگر از خرده فروشی باشید.
در تجارت بازاریابی وابسته شما بازاریابی و ارتقاء محصولات را از طریق سایت تجارت الکترونیک خود انجام می دهید، اما بازاریاب آنلاین (یا شرکتی که محصول را ایجاد می کند) بقیه را مدیریت می کند. و به عنوان یک وابسته، هر بار که کسی خرید می کند، یک کمیسیون (از 5٪ و با توجه به محصول) دریافت می کنید. این یک راه عالی برای شروع کسب و کار شما است.
آمازون دارای یک برنامه وابسته خوب است، با انواع مختلفی از محصولات.
Clickbank.com متخصص در محصولات اطلاعاتی است، گرچه محصولات فیزیکی نیز دارد. شما همچنین می توانید خرده فروشان بزرگ نام CJ Affiliate by Conversant (که قبلا نام Commission Junction نامیده می شود) پیدا کنید. اما فقط در مورد هر جغرافیایی و صنعت یک برنامه وابسته است. آیا برخی از حوض های آنلاین را انجام دهید اگر این ها در بازار یا کسب و کارتان مناسب نباشند.
منابع دیگر محصولات سودآور
بازاریابی وابسته بهترین راه برای یک کسب و کار آنلاین است. و این ممکن است تنها منبع تولیدی شما باشد – این مدل دارای پتانسیل بسیار سودآور است و می تواند به آسانی افزایش یابد.
اما منابع دیگری از محصولات خارج وجود دارد و شما مجبور نیستید سرمایه گذاری بزرگ مالی خود را برای استفاده از آنها انجام دهید.
حمل و نقل بسیار شبیه به بازاریابی وابسته است. در این مدل، شما همچنین محصولات دیگر شرکت ها را می فروشید. شما محصولات خود را در وب سایت خود به بازار عرضه می کنید. اما این بار دستورات را پردازش می کنید. هنگامی که آنها به شما درخواست میدهند، آنها را به سوی حمل و نقل راهنمایی میکنید، که معمولا یک تولید کننده یا عمده فروش است. شما آنها را خرید می کنید و سپس محصول را به طور مستقیم به مشتری خود ارسال می کنید.
با محصولات برچسب دار، شما با شرکت دیگری که محصولی را تاسیس کرده اید همکاری می کنید. شما به سادگی نام و نام تجاری خود را بر روی آن قرار داده اید. اغلب این مدل کسب و کار آنلاین با حمل و نقل ترکیب شده است. مکمل ها، داروها و سایر محصولات مرتبط با سلامتی یک طعم بسیار گرم برای برچسب زدن روی محصولات است.
البته، اگر شما آماده هستید که محصولات خود را ایجاد کنید، می توانید این کار را انجام دهید. اما ایجاد یک محصول فیزیکی مستلزم سرمایه گذاری پیشین بزرگ بدون هیچ تضمین بازگشت پول است.
یک روش با خطر کمتر برای فروش محصولات خود، ایجاد محصولات اطلاعاتی از جمله کتاب های الکترونیک، وب سایت های عضویت، فیلم ها و برنامه های صوتی است. به عنوان مثال، اگر شما در فکر کشاورزی بودید، می توانید یک گزارش ویژه در مورد رشد هندوانه های ارگانیک داشته باشید، یا یک ویدیو که بهترین روش برای کنترل آفات بدون آفت کش را نشان می دهد.
راه اندازی وب سایت شما بنابراین شما کنترل کامل
شما بازار خود را دارید و محصول خود را دارید. اکنون زمان آن است که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید، که در آن شما می توانید محصولات خود را در بازار برای فروش قرار دهید.
شما نباید یک نابغه فنی باشید تا وبسایت خود را برای کسب و کار آنلاین خود تنظیم کنید و مجبور نیستید یک طراح وب گران قیمت را استخدام کنید. با استفاده از نرم افزارها و برنامه های آنلاین و خدماتی که امروزه در دسترس قرار می گیرند، هر کس می تواند یک وب سایت حرفه ای را ایجاد کند که شامل یک سبد خرید، قابلیت های لیست سازی، وبلاگ نویسی و هر چیز دیگری برای کسب و کار آنلاین شما در حال رشد است.
و بهترین بخش این است که آن را رایگان یا حداقل با هزینه کم. برنامه هایی مانند وردپرس یا Squarespace آنها قالب های آماده برای ساختن اینگونه وبسایت ها را ارائه می دهند. ایجاد سایت شما به سادگی با پر کردن جعبه ها با صفحات فروش خود و جعبه های ثبت نام ایمیل، پر کردن محصولات خود در سبد خرید خود و ایجاد سایر محتوای مربوطه آسان است. اگر شما می توانید یک ایمیل ارسال کنید، می توانید یک وب سایت را راه اندازی کنید. به علاوه، شما می توانید بدون نیاز به تجربه توسعه وب می توانید محتوای سایت خود را به روز کنید و تغییر دهید.
همین سیستم عاملهای قدرتمندی هستند که دارای مقدار زیادی برنامه ها و افزونه ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو، تلاش های بازاریابی، تجزیه و تحلیل برای ردیابی بازدیدکنندگان سایت و خیلی چیزهای دیگر هستند. تا آنجا که میزبانی وب و انتخاب نام دامنه را انجام می دهید، اغلب می توانید آن را از طریق همان سرویس دهنده مورد استفاده برای ساخت وب سایت انجام دهید ،سرویس دهنده ای ماننده Godaddy که یک وبسایت برای ثبت دامنع و کارهای مربوط به طراحی و پشتیبانی آن هست البته سایت های بسیاری در داخل کشور خودمان هم همین کارها را انجام می دهند که با یک سرچ ساده به نتیجه خواهید رسید.
البته، شما می توانید یک فرد حرفه ای برای ساخت وب سایت خود استخدام کنید ، اما این رویکرد ناکامی های قابل توجهی را به همراه می آورد. ولی استخدام کردن یک برنامه نویس برای طراحی سرعت کار شما را میگیرد چون کار آن برای طراحی خیلی طول میکشد، به خصوص اگر شما یکی را که زیاد تجربه کار نداشته باشد را استخدام کنید. هر زمان که بخواهید تغییرات را انجام دهید، باید با آنها تماس بگیرید (و هزینه پشتیبانی را به آنها بدهید ). و طبق معمول آنها هر چند ساعت برروی سایت ما کار کنند از شما پول خواهند گرفت.
اما با ارائه دهندگان ذکر شده مانند وردپرس و… شما لازم نیست که در مورد هر یک از آنها نگران باشید. شما مسئول وب سایت خود هستید و می توانید 24 ساعت 7 روز هفته وبسایت خود را ویرایش کنید – و این برای شما خیلی بهتر است.
ایجاد لیست و تبلیغ محصولات با بازاریابی ایمیل
هنگامی که شما یک کسب و کار دارید، به مشتریان نیاز دارید که همیشه طرفدار شما باشند. این روش خیلی جالب است اما چگونه شما می توانید همچین مشتریانی را بدست آورید.پاسخ ساده است فقط با تهیه کردن کالاهای خوب و با قیمت مطلوب و البته مرتب بودن در تحویل محصول و پشتیبانی محصولات و البته تبلیغ کردن در سایت های معتبر.
برای راه اندازی، کسب و کار آنلاین در مقیاس کوچک، بهتر است به دنبال بازار هدف خود و ارسال در خواست محصولات از طریق ایمیل به مشتریان خود است. هنگامی که لیستی از مشترکان خود دارید، باید شروع به بازاریابی کنید. اما این در مورد ارسال پیشنهادات فروش روز به روز نیست. افراد به زودی اشتراک خود را لغو خواهند کرد یا حتی به عنوان هرزنامه گزارش می دهند.زیرا ارسال پی در پی محصولات برای افراد آزار دهنده است و موجب از دست رفتن مشتریان خواهد شد.
4 راه برای رانندگی ترافیک به کسب و کار آنلاین شما
ارزان ترین – اما بیشتر وقت گیر – برای هدایت کردن موج فروش به سمت کسب و کار شما،شما باید ابتدا در وبسایت خود قسمت وبلاگ را اضافه کنید برای اینکه محصولات و مطالب جدید را تبلیغ کنید و در مرحله دووم اضافه کردن موتر های جست و جو به وبسایت خود تا وقتی مشتری خواست خریدی انجام دهد مموتور های جست و جو گر آنها را به سمت وبسایت شما هدایت کنند.
اما برای این کار، باید شکبیا باشید. شما باید مطالب تازه را در طول هفته به وبسایت خود اضافه کنید. گفتگو با چشم اندازهای خود را شروع کنید و اطلاعات و بینش های ارزشمندی را ارائه دهید و آن را به گونه ای انجام دهید که به مشتریان بالقوه در جستجوی اطلاعات در مورد موضوع کمک کنید و آنها را به سمت کالای خود بکشید.
رسانه های اجتماعی یکی دیگر از روش های کم هزینه برای هدایت ترافیک به وب سایت شما هستند و لیست شما را ایجاد می کنند. با فیس بوک، توییتر و دیگر سیستم عامل های اجتماعی، شما می توانید یک حساب کاربری رایگان و پست مربوط به کسب و کار خود را تنظیم کنید. همانند وبلاگ نویسی یا محتوای وب، شما باید با تبلیغ در این شبکه ها به ترویج وبسایت خود بپردازید.
یکی از مهمترین رانندگان ترافیک YouTube است. از طرفی دیگر یکی از موتورهای جستجو در جهان است: اگر مردم در مورد یک موضوع سوال دارند، اغلب به یوتیوب برای پیدا کردن پاسخ می روند. برای استفاده از آن، می توانید ویدیوهای توضیحی را ارسال کنید، صحبت های ویدئویی خود و درباره ویدیو توضیح می دهید. و می توانید از طریق همین شبکه ها و موتور های جست وجوگر لینک های زیادی به وبسایت خود هدایت کنید.
البته، روش های تبلیغاتی پرداخت شده نیز برای رانندگی ترافیک وجود دارد، از جمله تبلیغات بنر، تبلیغات درج، تبلیغات پرداخت برای هر کلیک و غیره. اما این می تواند گران باشد بنابراین من توصیه می کنم با تمرکز بر راه های رایگان رانندگی در ابتدا تمرکز کنم. وب سایت خود را همانطور که میخواهید، انتخاب کنید و محصول خود را انتخاب کنید، کسب و کار آنلاین خود را به طور کلی تنظیم کنید، شروع به فروش برخی از محصولات کنید. سپس، هنگامی که درآمد کمی دارید، می توانید در کسب و کارتان غرق شوید، می توانید برای تبلیغات پول پرداخت کنید.
اما زمان و تلاش زیادی را برای شما به ارمغان می آورد، و شما باید انتخاب های سختی را در مسیر انجام دهید. ترفند این است که هر روز کمی کار کنید و به ترتیب: بازار خود و محصول خود را پیدا کنید، سپس سایت خود را بسازید و شروع به بازاریابی کنید. این کار را بکنید و بنیاد جامعی برای کسب و کار ایجاد کنید که برای سالها درآمد داشته باشد و درآمد کسب کند.